Vinkkejä menestymiseen sosiaalisessa mediassa

Te, jotka olette seuranneet minua pidempään tiedätte minun käyneen aikamoisen kivisen tien tällä matkalla ja välillä on ollut hetkiä, jolloin olisi tehnyt mieli luovuttaa. Monesti on tullut painittua pään sisällä, että onko tämä kaikki sen arvoista?

Mikäli haaveilet urasta sosiaalisessa mediassa, mieti kaksi kertaa mitä haluat, kuinka paljon ja oletko valmis hyväksymään sen, että kolikossa on myös se toinen puoli. Yksi rankimmista asioista tällä tiellä on ollut minun kohdalla henkinen jaksaminen ja itsetunto-ongelmat silloin, kun olin täysin hukassa itseni kanssa. Oli kausia, jolloin tein pelkästään sosiaalista mediaa työkseni. Nykyään olen omasta valinnastani päätynyt tekemään sitä sivutyönä ja keskittymään elämässäni myös muihin projekteihin. Oli tilanne mikä tahansa, jatkuva sosiaalisessa mediassa oleminen on loppupeleissä melko kuluttavaa.  Se mistä kuitenkin olen onnellinen ja kiitollinen on, että sosiaalinen media on avannut minulle täysin uusia ovia ja sellaisia työmahdollisuuksia, mitä en olisi itse tajunnut edes hakea. Lisäksi olen päässyt tekemään uskomattomia projekteja ja tässä kulissien takana kehittelen jatkuvasti kaikkea uutta.

Palatakseni itse postauksen aiheeseen, on muutamia asioita joita olen oppinut tässä vuosien varrella, kun olen rakentanut Nordic Style & Beautya:

1. Kun lähdet tekemään/ rakentamaan someuraa, tee se rakkaudesta lajiin, älä mahdollisten pr-lahjojen tai rahan takia. Silloin jaksat myös huonompina päivinä.

2. Mieti tarkkaan, mikä on sinun sanomasi ja millaisia arvoja haluat edustaa.

3. Ole omaperäinen. Some on jo täynnä toinen toistaan toistavia sometilejä.

4. Anna persoonasi näkyä, sillä erotut joukosta.

5. Näe mahdollisuus siinä, missä muut eivät vielä näe.

6. Ole asiallinen kaikille. Kaikista ei tarvitse tykätä, mutta hyvät käytöstavat vievät pitkälle. Ole se tyyppi, jonka kanssa on aina kiva tehdä töitä.

7. Kun lähdet tekemään jotain uutta ja erilaista, valmistaudu siihen, että vie aikansa saada myytyä ideasi muille.

8. Sosiaalinen media elää ja kehittyy kokoajan. Joskus tekee hyvää katsoa se seuraava juna (= mikä ikinä onkaan se uusi suosittu juttu sosiaalisessa mediassa) ja hypätä siihen uranuurtajaksi. Edelläkävijöillä on paremmat mahdollisuudet menestyä kuin perässä tulevilla.

9. Tee pohjatyösi ja samalla mieti jatkuvasti kuinka voit kehittyä itse ihmisenä sekä ammattilaisena.

10. Mieti millaisen brändin haluaisit luoda itsestäsi & sosiaalisesta mediastasi. Muista aina uskoa itseesi.


Ei kommentteja